Monday, January 17, 2011

Public Pool...Peraturan dan penguatkuasaan, Pusat Akuatik Selangor

Sedih... tengok secara luarannya nampak macam educated...tapi in actual nya...tak berapa..arghhhh...sedih dan geram!!

bukannya "buta huruf" ..susah nak cari orang buta huruf sekarang..dah terpampang, tak boleh pakai selipar kat "pool" , tapi depa dengan selamba dok pakai juga...selipar tu tah mungkin pijak tahi kucing la, tahi anjing la...depa langsung tak pikir pasal orang lain...

Saja tulis ni , nak luahkan perasaan geram aku, bila aku tegur, dengan muka tak bersalah...boleh pula cakap.."oooo ya ka...tak pa dah nak balik dah ni" bukan pasal nak balik ka apa, ni pasal kebersihan...memang la "puak puak" ni selalunya tak mandi..tapi aku , anak anak aku dan orang yang yang mandi tu...
Bukan tak ada tempat letak kasut, ada..tapi tu la...kosong. Yang tu bahagian orang ramai yang datang...yang bahagian management pool pun kena la ambil tanggung jawab sikit, bukan sekadar pandai buat "rules" , tapi kena make sure orang follow the good rules.
Kita ni, buat rules macam negara maju, tapi masalah pemikiran orang kita ni , tak sampai tahap tu lagi..
Kalau ada orang "management pool" , baca ..tolong la upates sikit rules tentang ni, bukan susahpun, sapa nak masuk bahagian pool, kena buang selipar. waktu dok check tiket masuk tu...check tiket boleh buat, check lain tak boleh...
no dah tua...tapi otak tak dak..konon prihatin ..dok tengok anak berenang..tapi selipar jamban tu dok buat masuk juga...


Yang baik dari Maha Pencipta, yang buruk dari saya.. sekadar melepaskan geram..kalau tak aku yang tension.. anyway, sama sama kita jaga kebersihan..

No comments:

Post a Comment