Tuesday, May 17, 2011

Cuti Sekolah

Tak lama lagi........... akhir bulan ni, cuti sekolah datang lagi...
Bila time cuti sekolah ni, boleh dikatakan ramai pemandu di lembah klang boleh bersetuju dengan aku, jalan kurang sesak..perjalanan jadi "smooth" saja.
Bila time cuti sekolah ni juga, mungkin kebanyakan dari kita yang dah ada anak anak ni, akan mengambil kesempatan cuti ni untuk bercuti bersama keluarga ataupun pulang ke kampung berjumpa dengan tok dan tokwan anak anak kita.

Bagi yang berduit banyak, mungkin boleh bercuti sehingga ke luar negeri, tapi bagi yang kurang sikit tu , cuti kot kot sini sudah la...
So, pada cuti sekolah yang lepas, hajat hati memang la nak bercuti betul betul..tapi sebab pulus kurang...cuti kot dekat ni saja .. kami sekeluarga pi bermalam di Putrajaya, ni kali pertama kami pi bercuti, anak anak aku tak sempat nak tidur dalam kereta...sebab dekat sangat...ya lah Shah Alam ke Putrajaya...lebih kurang 40 minit saja...dah sampai.
Hotel ni kira ok lah, bilik dia pun besar...bilik kat hotel ni berkonsepkan masyarakat kat Malaysia, ada bilik style cina, melayu, india..mungkin sebab hotel ni still baru, so semua kemudahan yang ada disediakan amat memuaskan, swimming pool bersih dan cantik, bilik permainan untuk kanak kanak teratur dan semua permainan boleh di gunakan, persekitaran bersih, boleh kata aku puas hati la, kecuali bab harga makanan...mahal.
So , aku seperti biasa, apa lagi , cari kedai sekeliling hotel ni la, waktu dah mengisi perut. ..jimat sikit.


Menara jam yang terdapat di tengah tengah kawasan Pullman Hotel .


Pemandangan dari area swimming pool yang terletak diatas bumbung bangunan hotel.


Asyik bermain "bola patung"


Dulu, aku gila main "menatang ni" ...kalau tak ni, snooker. teringat zaman dok kata UM dulu, boleh kata tiap tiap malam, keluar main benda alah ni...ada masa kena bayar, ada masa orang tolong bayar...tapi dulu main kecik saja, mula mula , "bayar table", lepas tu....


Dua "anak teruna" aku ..


Pemandangan di tepi tasek putrajaya


Lagi "lakeview" @ Putrajaya


Masjid Putra di waktu malam.

The best gambar aku ambil , gambar lain semua tak jadi, memang susah nak ambil gambar waktu malam ni....


dah balik tidur....

Dok fikir, cuti ni nak pergi mana..anak anak ajak pi ke tempat yang berpantai.....so pantai yang best kat Malaysia ni...bagi aku mestilah di sebelah pantai timur...Cherating ka Redang ka...ataupun nak melangkah kaki buat kali pertama ke Kelantan, sepanjang umur belum pernak sampai ke Kelantan lagi...fikir , fikir ....fikir...

































No comments:

Post a Comment