Friday, April 16, 2010

Excellent comes after crisis...Persist when you are hardest hit! and be prepare for the success

15 Apr 2010, Sunway Pyramid Convention Center.


We not only number one in target setting but we proud to share our achieved last year to be a number one life insurance company in Malaysia.


Kekadang "dunia" melihat kita sebagai suatu halangan, halangan terhadap pandangan mereka, pengacau time dinner mereka, dan dunia sentiasa menolak apa yang anda bawa.

Mereka sentiasa melarikan diri dari kita, menghina profession kita, dan boleh dikata setiap premis sentiasa memberi "amaran" / sign kepada kita supaya menjauhkan diri daripada permises mereka.

Semua ini kerana desakan ( sometimes we call follow-up ), keghairahan untuk share ,kasih dan sayang kita kepada teman, sahabat, kawan, keluarga kita. Kerana apa???


Kerana kita nampak apa yang mereka tidak nampak, kita rasa apa yang mereka belum rasa ( kita rasa melalui pengalaman teman, kawan yang tak bernasib baik ), kita boleh merasa apa yang baru nak merasa ..... kita teruskan juga langkah walaupun kita tahu, kemungkinan kita akan di halau, di layan dengan buruk, temujanji yang di tipu dan kadang kadang mungkin juga kita akan di jerit. Kerana apa??? KERANA KITA ADALAH BERBEZA!

Kerana kita juga ( dengan izin Allah ) dunia akan menjadi berbeza, kita akan lebih mengasihi sesama kita, menyumbang sesama kita, prihatin tentang apa yang terjadi terhadap teman teman kita, kawan di sekeliling kita... kerana apa?? KERANA KITA ADALAH BERBEZA!

Perbezaan tidak akan melemahkan kita, tetapi sepatutnya akan lebih menjadikan kita lebih bermakna.

YOU MAKE THE DIFFERENT. I WILL CHANGE TI BE DIFFERENT. TOGETHER WE WILL MAKE THIS OUR "BANGSA" DIFFERENT ( dengan izin Allah s.w.t, InsyaAllah )

3 comments:

  1. mantap la mamat-mamat dalam gambaq atas tu..hehe..nanti sy update blog sy pulak..xdan nak hadap lg blog..

    nanti..leh la amik gambaq kat sini..hehe

    ReplyDelete
  2. haha..abang syam,ni kene bayar skit kat model2 comey lote dlm blog ni nih..haha..pantas tul update

    ReplyDelete
  3. kalau tak pantas kena tinggal...
    shauqi...lama tak update ni...nak dengar cerita baru///

    ReplyDelete