Friday, February 19, 2010

Melakukan yang terbaik adalah lebih baik daripada memikirkan menang atau kalah


Biasanya keputusan ialah sesuatu perkara yang penting, tetapi pembentukan sikap adalah lebih penting untuk mendapatkan kemenangan.Jika kita sentiasa melakukan yang terbaik dengan sabar dan bijak, kita akan mendapatkan hasil yang lebih bagus.


Dalam apa juga yang kita lakukan, sentiasa ingat untuk melakukan yang paling "best" kita mampu lakukan, dengan itu insyaAllah kejayaan akan datang kepada kita.

Tak kisah apa juga kerja yang kita lakukan, jadi cikgu, jadi BOSS, jadi staff kecik, staff besar, jadi agen insuran, tak kisah la apa apa pun, kita mesti ada niat untuk melalukan yang terbaik... lagi satu untuk mencapai kejayaan kita kena jadi lain daripada orang lain, contoh kalau cikgu biasa mengajar dengan menulis kat papan hitam, cuba kita buat cara lain, mungkin ajar dengan menulis kat siling ka? mesti buat lain daripada orang, contoh berapa orang yang jadi agen insuran, tapi kenapa orang nak pilih kita, so dah orang pilih kita kita kena buat yang terbaik la...betul tak?


Apa yang penting adalah kita mesti mempunyai habit untuk membuat yang terbaik. Nak jadikan sesuatu itu sebagai habit tak senang dan tak juga susah, orang bijak panadai ada cakap, kalau nak jadikan sesuatu tu sebagai habit, lakukan sesuatu itu berulang kali, insyaAllah dia akan jadi habit.


Yang baik dari Allah , yang kurang dan tak elok tu dari kelemahan diri saya, insyaAllah saya akan melakukan yang terBAIK.

No comments:

Post a Comment